Man eller mus?

Ja, rediga karlar eller små möss?
Det är dagens fråga..
Stod vid kaffeautomaten på jobbet igår och bredvid stod en karl,
en stor karl som man kan tänka sej är bullrig och mörk på rösten.
Jag hälsade som vanligt, eftersom jag är en väldigt trevlig person..hehe,
och tillbaka fick jag ett litet "Hej", det var i princip som om det var någon som pep.
Alltså det lät ju ungefär som om det var en liten mus som hade sagt det.
Undra om han jämt pratar sådär eller om man bara gör det innan han harklar sej eller vad man ska säga,
ni vet sådär som det kan bli om man inte pratat på länge.
Jag tror aldrig jag har hört han prata riktigt förut.

Jäjä, dagens I-landsproblem som Sophie skulle ha sagt.
Men det är en intressant tanke, om inte annat ser det roligt ut.

Nu till dagens andra problem..
Folk som inte kan ta i hand,
träffar man en människa för första gången brukar man ju faktiskt hälsa,
vet inte riktigt vart den gesten kommer ifrån, men man brukar ju ta i hand, det är vi alla med på.
Men sedan så är det så att vissa har skitslappt "handtag",
dom klämmer liksom inte åt..deras hand bara hänger i ens egen hand som en död sill.
Åsså är dom gärna lite halvkall om händerna också.
Det känns som om det här skulle kunna säga endel om personligheten hos personen,
men jag har inte listat ut vad dessa döda-sill-händer har gemensamt ännu som skulle kunna vara orsaken eller biverkningen.

Nåja, nu ska jag klä på mej och gå och diska, samt lyssna på Winnerbäck.
För det är faktiskt ingen som diskar min disk här, heller ingen som hänger upp mina nya gardiner eller städar i största allmänhet, jag trodde det ingick i hyran..konstigt det där?!

/ Ellinor - Städa, Städa varje fredag åsså varje jul..för det tycker jag är kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se