Rast.

Efter en alltför lång tids rast med bloggen är jag tillbaka en stund, har av olika anledningar inte kunnat skriva bla. pga. avsaknad av internetuppkoppling.

Men vad har hänt sen sist?

- Jag har tagit körkort och kört 4 olika bilar, Saab, Subba, Suzuki och Mazda.
- Forum har varit.
- Jag har fått återanställning på Acb.
- Jag har flyttat och lever nu i en skokartong med alla saker utplacerade lite varstans i kommunen.
- Jag har jobbat sista natten på södra, för nu iaf, hoppas få komma tillbaka.
- Jag har firat sista April helt nykter.

Det är väl egentligen vad jag har haft för mej dom senaste veckorna, vad har ni gjort?

Forum var iaf helt underbart, kan ju lugnt säga att det var Gitarrhjältarna Ellinor och Sophie som rockade mest på After Skin iaf. Så fantastiskt roligt. Dock hade några i gruppen en ganska skitnödig inställning och tyckte att Sophie var en surcitron hela helgen, vilket jag bestämt säger ifrån om, hon var min bästa-gå-bort-Sophie hela helgen.

Nåväl, har plitat ihop några regler här som gäller, annars är man fan ingen riktig rocker;

- Duscha inte, duchar du varje dag är du ingen rocker!
- Borsta under inga omständigheter tänderna.
- Rocka som satan och ta absolut inte hänsyn till att du kanske slår ner en och annan på dansgolvet med guran.
- Bär alltid dina googles, hur varmt det än är, tar du av dej som kan du lika gärna slänga gitarren också.
- Skit i om folk tycker att du är äcklig som har samma kläder 2 dagar, du är ju för fan en rocker!!
- Ha absolut inga strängar på din gura, du kommer aldrig kunna spela låtarna ändå.
- När du tar taktikvila, ta fortfarande absolut aldrig av dej dina brillor.
- Skratta åt alla andras meningslösa utklädnad och tyck att du själv är bäst i världen, var ALDRIG ödmjuk!

Kommer nog inte på något mer just nu, återkommer väl om jag kommer på något mer.

Har varit till stora staden idag med Subban och Berglund, var inne på ByggMax och köpte golv som ska läggas i köket i vår lilla koja. Sen är det nog färdigt att flytta in, bara jag hinner bädda sängen först. Var även inne på HiFi-butiken, som numera är Berglunds andra hem, och köpte högtalare till det Frykeskogska badrummet, kommer nog bli top noch! Var en sväng ut på Frösön och hälsade Crister och Klara, sötare jycke får man leta efter, blev helt kär och ville ta med henne hem, men Berglund tyckte att jag skulle bära någon slags matta istället så jag fick snällt lämna tillbaka Klara. Körde sedan Subban hem, mycket trevlig bil att köra måste jag säga.

Befinner mej nu i det Frykeskogska / Jägerhällska hemmet och väntar på att Berglund ska fixa lite dipp så det kan bli någon filmtittning någongång, men han sitter helt såld framför datorn och kikar på hemmabio och hundar. Härlig symbios förövrigt.

Veckans fråga:

"Är det så att speciella människor söker sej till Acb eller blir man speciell av att jobba här?"

Jag försvarar mej själv med att man blir det, erkänner inte att jag var kocko från början.

Solong Suckers!

Kommentarer
Postat av: Ida

Ellinor tycker du verkligen att vår fotbolls look var meningslös? ;( Skoj med uppdate btw, det var på tiden! Smack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se