Hardass?


Här ser ni ett exempel på ett av de många oberäknerliga djurjävlarna här i våra skogar.

Igår hade jag en intressant diskussion med Orsa, han frågade om det var mycket älg på vägen mellan Svenstavik och Rätan. "Nej jag har då aldrig sett någon" sa jag. Och det fick man ju självklart äta upp idag. På vägen hem idag körde jag ganska lugnt (ca 80) eftersom mina kollegor sagt att det kunde vara väldigt halt. Hade en bil framför mig, och kunde därav inte ha på något helljus, vips så dyker det upp en stor jävla älgjävel knappt tio meter framför bilen, vejade över på andra sidan vägen och svor för mig själv. Hade det varit halt eller hade jag fått möte hade det nog varit ute med mig. Men saken är den, att jag som blir så jävla nervös, skriker och håller för öronen för minsta lilla annars sa bara: "Helvete" och sen var det över. Lugn som en filbunke. Antingen är jag en riktigt hårdkokt gangster eller så har jag dödslängtan. Kan ju inte vara mänskligt att inte bry sig i allafall.

Har stått på stationen called "kortleken" tre pass i natt, gött som fan faktiskt. Digg that station big time. Annars har väl eftermiddagen varit som alla andra eftermiddagar, eller kanske ska säga, som alla andra dagar överhuvudtaget nu för tiden. Bara nåt jävla rat. En sån dag som man aldrig kommer att minnas för den var bara leisam. En sån dag som jag inte ens minns i morgon. Men som jag skrev till Allmighty förut, livet är inte bara en dans på rosor, det är roligt också. Skitapa.

/Ellinor - Straight from the obygd to another obygd? Thats the question.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se