Blinkande skor och visslande smygare.


I början av veckan var jag och Daniel på födelsedagskalas hos Maria, där befann sig även Hilma och Måns som hade blinkande skor, sånna vill jag också ha, finns dom att köpa i storlek 36-37? Vore fränt som fan det.

DOCK, vet jag inte om dom blinkande skorna riktigt passar till våran kupp igår. Jävelskapen startade när vi skulle hem från jobbet, jag kände ovanligt nog för at vara en riktig taskmört så jag tänkte rycka ur allas motorvärmarkablar. Jag ryckte ut en (men det var inte med mening) dock tänkte jag låta den ligga, men det dåliga samvetet greppade om min späda nacke med sina järn händer. Efter bilresan in till stan som kändes som en hel evighet var det dags att klura ut vart vi skulle parkera, konversationen gick till ungefär såhär:

(Klockan är ca 07.35, hade varit inne på statoil också för lite frukost).

Ellinor -
Om vi kör runt en stund till så kan du ställa dig ute på gatan, eftersom man får stå där efter klockan åtta.
Daniel - Då ställer jag mig där nu. Det är ju inte så länge kvar.
(Daniel parkerar ute på gatan)
Ellinor -
Nejmen fan, det var ju från klockan sju man får...nej, man får ju inte stå här efter klockan åtta, det är ju efter klockan sju man INTE får stå här.
Daniel - Men, det är ju nu man INTE får stå här.. (Daniel är snabb).
Ellinor - Då parkerar vi på ålderdomshemmet då.
(Kör upp mot besöksparkeringen på ålderdomshemmet).
Ellinor -
Fan, nu har dom vaknat och dragit upp persiennerna också, hatar när det händer. Då ser dom ju oss.
Daniel - Är du beredd? (Drar jackan över huvudet).
Ellinor - Parkera så springer vi.
(Daniel parkerar och på en sekund är vi ute ur bilen och smygandes runt knuten).
Ellinor -
Bäst att vissla också, jag har sett på filmer att man gör så om man inte vill se misstänkt ut.
(Det kommer en kille och tittar en aning misstänkt när vi går och visslar).
Ellinor -
Tror du dom gick på det?
Daniel - Klart dom gjorde, vi visslade ju.

Tur att jag övade som fan på att vissla på vägen in.

Vi smyger på bilden förresten, och klaga inte på att det ser ut som jag sitter i luften och att Daniel inte har några armar.

/ Ellinor - Sitter fortfarande opåklädd i sängen.

Kommentarer
Postat av: Zeb

Faan du är ju en sann picasso.

Avundas din glöd, dina heta färger och det kärleksfulla linjerna.

Vilken passion.

2008-10-30 @ 21:02:10
Postat av: C

HAHAHA! bubblan..

Postat av: Martina

Tack för att du kom ihåg min födelsedag :) Kram

2008-11-02 @ 21:30:26
Postat av: Erika

Nu börjar det här bli tråkigt när du inte bloggar!

2008-11-05 @ 10:20:09
Postat av: Emma

Håller med Erika,uppdatering tack.

2008-11-06 @ 00:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se