Pippi Långstrump på Acb?


Ja, det finns faktiskt en Pippi Långstrump på Acb. I allafall om man ska tro han själv, eller mera hans kroppsspråk kanske, han är smal som en liten sticka och ser inte ut att ha mycket muskler på kroppen, men ändå går han med armarna utåt som om han är värsta muskelberget. Det ser bara pinsamt ut tycker jag. Dessutom är han en skvallerkärring och ett riktigt babyface. Det är sant.

Fick ett mms med en bild på min bil idag, det låg någonting på rutan, en parkeringsbot tydligen. När jag kom hem tittade jag på bilen och där fanns ingenting mindre än ett kvitto. För att spåra gärningsmannen läste jag kvittot: "Corona, Lapin Kulta och Jägermeister", dessutom luktade kvittot doftgran lång väg. Allmighty hade alltså varit i farten och lappat min bil. Den jäveln alltså.

Fick höra ett rykte idag som tydligen det pratas runt om på Acb. Jag har sagt upp mig. Det visste jag inte ens själv att jag hade gjort. Får se nu om en månad om folket blir förvånade över att jag fortfarande är kvar. Kanske till och med arbetsledaren blir förvånad. Det vore ju faktiskt riktigt skoj.

Har inhandlat ett soffbord i afton lite illfort sådär. Det låg papper ute på Acb att man kunde få köpa massa prylar som tydligen kom från produktionschefens övernattningslägenhet. Knappt använda grejer som jag fattade det. Så jag slog till på Benno vardagsrumsbord från Ikea för 300 (ordinarie pris 599). Ett riktigt kap tycker jag. Funderar också på madrasserma som såldes. Dock var dom lite dyra för dagen, men ska höra med El Stefano i morgon om det är netto- eller bruttopris som står. Är det nettopris kan man inte få dom mycket billigare. Och jag är i stoooort behov av ny säng. Just nu har jag ca 10 cm över till mig själv efter att Berglund har putat klart med rumpan. Dock är jag en aning emot att handla en begagnad madrass. Men nu vet man ju vem som har sovit på den i allafall.

Åter till Acb och dess problem. Idag har det varit ruskigt många stopp och vi har väl inte kört mer än 1400 paket på hela dagen. Förslutaren har strejkat så den har skickat ut olimmade paket. Självklart som den inbitne Acb:are man är går man dit och ska lyfta av dom. Men icke, står jag där och väntar så kommer det inom kort två karlar och lyfter av det istället. Tror dom att jag är svagast i kommun eller? Till och med när jag och en till karl står där beredda att ta oss ann paketet kommer det en kuf springande och ska hjälpa till. Men vafan?! Jag blir gälen. Tror absolut inte att det är av snällhet heller, dom bara har en sån syn på tjejer på det där stället, att dom inte har några muskler. Då kan vi ju tex ta exemplet när vi var nere på södra och det skulle vändas pall. Jag och Anna klev ner i källaren för att göra det, och vad händer? Jo, dom bara skrattar åt oss och säger: "Kunde dom inte ha skickat några killar istället?". Men tji fick dom sen då vi vände flest pallar av alla på hela bygget den dagen. Låt inte mina taniga armar lura dig. Inom dom finns muskler likt en häst.

/ Ellinor -
Nyduschad.

Kommentarer
Postat av: Z Alimghty

Fy tusan, svarta handel med möbler.

trodde du var en hyvens jänta!

Men nu har du verkligen ramlat ner i Acb träsket..

angående kvittot så finns det att hämta på grön bua!

2008-10-14 @ 17:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se