Trasig?



Denna natt har varit den mest otursbebådade natten i historien, trodde aldrig att den skulle ta slut. Och jävelskaperna avlöste varandra..

1 . Spelade Quadra Pop och hade fått upp riktigt mycket poäng, stoppar telefonen i fickan fram och tillbaka och råkar starta spelet. Skitapa!

2 . Spelade upp poängen igen och pausar. Råkar sedan trycka på New game och poängen är än en gång raderad.

3 . Slår mig själv med en sockel på höften så två små sår uppenbaras och det börjar blöda.

4 . Skär mig själv på kanten av en sockel så det börjar blöda från såret.

5 . Tappar en sockel på fotknölen och det gör infernaliskt ont.

6 . Ska dricka varm choklad till fikat klockan 02 och smäller till muggen så chokladen väller ut över hela bordet..i den fullsatta matsalen. Det är till att bjuda på sig själv.

7 . Upptäcker ett till sår på handen som jag fått någongång under mitt slagsmål med socklarna i natt.

Sen kom arbetsledaren och pratade med mig, då blev jag lite gladare.

Arbetsledare -
Hur går det att lära sig resaren?
Jag - Har inte gjort så mycket än, har ju varit tvungen att packa.
Arbetsledare - Ja, vi får hoppas att det blir många ställ nu på erat skift så du får lära dig.
Jag - Ja, det är ju alltid kul att lära sig något nytt.
Arbetsledaren - Ja, och efter resaren blir det ju förslutaren och sen även robotarna på utsidan. Men det beror ju på om du vill.
Jag - Jag vill lära mig så mycket som möjligt. Det är ju som roligare att kunna något mer än att stå och packa.
Arbetsledaren - Ja, jag förstår inte hur man orkar stå här och packa dag ut och dag in.
Jag - Det har jag frågat mig själv många gånger jag med. Men det är väl arbetskamraterna som gör att man trivs.

Och efter den konversationen började jag fundera lite. Jag trivs faktiskt rätt bra för tillfället. Visst finns det dagar då man vill spy galla över stället, men det var ett tag sen det var en sån dag nu. Det gör fruktansvärt mycket att man får chansen att lära sig nya saker och att arbetsledningen tycker att man gör ett bra jobb och vill att man ska lära sig mer och inte bara ser en som ett hopplöst fall.

/ Ellinor - Kött? Nä, idag blir det sallad.. (tror bara Emelie fattar det iofs..haha)


Kommentarer
Postat av: Z

Tur dom har dig som kan spilla chokladen på placet.

Det är nog dom som tackar för din skull ;)

2008-10-10 @ 00:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se