Lyckliga människa.

Tänk vad lycklig Ni läsare ska bli nu när jag uppdaterar flera gånger varje dag. Är Ni lyckliga, så är jag lycklig. En annan lycklig sak som kan hända är när man är på jobbet och tänker: "Undra vad klockan är, kanske fem över" och sen när man kollar är den så mycket som fem över halv, då blir man lycklig.

Nu är det dags att snart bege sig till koncentrationslägret och slava en aning innan det är dags att inta helg-position. Måste dock besöka både macken för inhandling av lite nödvändiga stoppa-under-läppen varor och toaletten för att dels smeta på lite klet i mitt bleka ansikte och kanske besöka den stora vita porslinsprylen som majestätiskt breder ut sig över hörnet i toaletten. Även mina kära blåbyxor ska träs på och jag hoppas att dom förblir torra denna dag.

Några intressanta sägningar från gårdagen:

Försteman vid vattenautomaten:
- Åh, tänk om det ändå varit vodka i den här, då hade jag stått här hela dagen!

Materialare kommer och pratar med mig:
- Varför är det så blött på golvet?
- Jag har kissat på mig!
(Det blöta kom från cellplasten som jag nämnde i tidigare inlägg).

Arbetskamrat försöker förklara något:
- Män är som djur, ungefär som ekorrar. Deras drift att föröka sig gör att dom inte vill hålla sig till samma partner hela livet. Dom tar första bästa chans till att föröka sig. Du vet, ekorrar håller sig inte till en och samma kvinna hela livet. Vad tror du om det?
- Jo, så kanske det är..
- Det är ju ungefär som att man är mörkrädd, för det är ju alla.
- Det kan nog stämma..

(jag svarade mest för att jag inte fattade vad han menade och inte orkade lyssna på det igen, haha, förlåt Nicklas!)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se