course.

Nu är det snart dags att trä på sig skorna, tanka lill-nissen och dra till Svenstavik på en kurs i CV-skrivning. Den håller helt seriöst på hela långa dagen. Ska dom kanske kläcka massa yrkeshemligheter om vad man ska skriva med i sitt cv för att garanterat få jobb? Jag skrev ett cv en gång, det tog tio minuter. Hur kan det möjligt ta hela dagen liksom?
Jag planerar dock starkt att skriva in i mitt cv att jag kan prata Isländska, spela panflöjt och gå hur länge som helst på händer, det är sånna saker som arbetsgivarna aldrig söker efter, men det är säkertligen imponerande att man kan det.
Men tänk om dom vill ha ett smakrprov på mina färdigheter ändå, bara på kul liksom?

Arbetsgivare - Ja, du Ellinor, du är perfekt lämpad för vårat jobb, men kan du inte prata lite Isländska. Min fru är från Island så jag kan en hel del.

Shit. säger jag bara. SHIT!

Nej nu ska jag ta mig i min obefintliga krage och dra iväg. Kanske vi får kaffe med dopp?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se