Dansen går i Dalarna.



Då har jag just hjälpt min mor och fixat till en massa påskägg, eller påskpåsar närmare bestämt. åtta stycken, med fina påskiga band på. Och för att det hela skulle bli ännu festligare så klippte jag sicksack mönster i påsarna längst upp. Gissa om barnen kommer tycka att jag är en äkta kreatör. Vi får bara hoppas att det kommer några små påskkärringar, funderar på att sätta ut en skylt vid vägen: "Kom in små barn, här finns det karameller". Ellernä, det lät lite snusk-gubbe aktigt. Det spelar egentligen ingen roll om det kommer barn, kommer dom inte så får jag kalasa på alla åtta påsarna själv. snacka magknip.

När jag var liten så klädde jag också ut mig till påskkärring, med rosiga kinder och stora fräknar knallade jag runt i gårdarna och inkasserade både karameller och kosing. För visst var det endel som helt hade missat att det var påsk och drog fram lädret istället. Mitt emot vårat hus är det en dam som har sommarstuga, när jag var liten tyckte jag att hon såg hemsk ut och var faktiskt lite rädd för henne. En dag, efter påsk, kom hon fram till mig och Erika när vi satt och gungade minns jag. Åsså sa hon: "Här flickor får ni en påse godis i efterhand eftersom inte jag var hemma när ni var ute och påskade". Snacka dåligt samvete man hade sen, vi hade ju liksom inte ens varit dit, vi hade bara bojkottat den elaka tanten, som faktiskt var snäll. Dock stoppade inte mitt samvete mig ifrån att klämma i mig pollypåsen. gött.

/ Ellinor - karamelltillverkare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se