Drömmar.

Alla har vi drömmar, stora eller små. Jag vet att många, för att inte säga alla, tänker; "bara jag är frisk och får friska barn så spelar inget annat någon roll". Men seriöst. Skulle man kunna leva på nudlar vareviga dag? Nej, det har dom inte tänkt på dom jävlarna som kläcker ur sig sådana dumheter. Klart man vill vara frisk och att ens barn och alla i ens närhet ska vara friska, men det andra spelar faktiskt också roll. Hur häftigt vore det om man inte hade mat till sina barn?
- Mamma, vad blir det för mat idag?
- Tyvärr får vi svälta idag också, vi har inga pengar. Men vi är ju i allafall friska.
Sedan tittar mamman och pappan på varandra med en en glädjefull blick och utbrister i samklang;
- Vi kan leva på luft och den kärlek vi hyser till varandra.
Sedan knäpper dom på stereon, nej förresten, dom sjunger. Det är det enda dom har råd med. Och så dansar dom tätt intill varandra i vardagsrummet på deras lilla skjul och ler lyckligt över att dom faktiskt är friska.

Mina drömmar är att bo i ett litet mysigt hus vid sjön, vi ska ha en liten brygga som våra två vackra (och friska!) barn kan dyka ifrån på sommaren. Vi ska ha rabatter med massor av vackra blommor (helst sånna som sköter sig själv). Min man ska vara en riktigt handlingskraftig karl som både lagar saker och kokar ihop underbart goda rätter till familjen. Vi ska ha en stuga i skärgården med en altan som sträcker sig ut i vattnet, där ska vi vara hela somrarna och fiska krabbor och åka i våran flotta båt. På kvällarna kommer alla våra vänner hem till oss på våran brygga och dricker rosévin och pratar gamla minnen. På hösten vandrar vi runt i Österrike hela familjen och på vintern åker vi skidor mest hela tiden. Jag gör ett sånt bra arbete på mitt välbetalda jobb så jag bara behöver jobba extremt sällan. Vi har även tre väldigt lydiga hundar som inte skitar ner eller hårar..nu börjar det urarta och det hela börjar bli en smula surrealistiskt.

Adjöken på nattkröken.

Kommentarer
Postat av: Mamma Di

Drömmar är ju alltid bra!

Puss

2009-04-15 @ 09:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se