Countryfestivalen ´09

Som undertecknad redan sagt (skrivit) är det countryfestivalen i helgen. Den började förvisso redan igår egentligen men somliga har ett viktigt arbete att sköta (ett arbete med människor för att vara exakt).
Om ungefärligt en timma kommer Soph och Homosapiens (som enligt min bror alla Jens heter) i Stockholms saaben, så bär det av till allas vårt Vemdalen för att återigen ta del av countrymusiken i dess ultimata element. Kanske man även får en skymt av pacemakers (peacemakers).

Men eftersom jag väldigt sällan, för att inte säga nästan aldrig, lyssnar på country på hemmaplan så laddar jag upp med vin och lite andra sköna hits. Dock gör älskade Alan Jackson ett undantag i spellistan med sin underbara röst. Det är så man bara vill gå upp och dansa snoa, eller vad fan heter det man dansar till country?! Linedance var det ja, eller squaredance. Jag har förövrigt varje år sagt att nästa år ska jag banne mig kunna dansa som ett pro. Det lär gå i stöpet detta år också.

Ingen brännboll står på programmet i morgon heller. Zandra som är navet i brännbolls-operationen jobbar. Men hon lovade nästan att komma till Vemdalen när hon slutat. Alltid något. Zandra är rolig. Dock kanske det kan bli en vända kubb eller något annat trevligt sällskapsspel som man kan ägna sig åt ute i det fria.

Förresten har jag gjort en knepig upptäckt (förutom att man svettas som en förbannade gris när man dricker vin), att när jag dricker vin så viker jag alltid tungan inåt innan jag dricker. Det är nästan som att jag egentligen inte tycker om det jag dricker och inte vill ha det i munnen. Men det gör jag. Med vissa undantag. Rödvin dricker jag bara ett glas av.

Nej, nu ska jag halsa vin och spela trummor med tomburkar.

Solong. Skål. In i dimman. Ses i dimman. Have a nice evening.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se