Gud allsmäktige fader.

Idag har jag tjänat Gud. Hängde med kvarterets mammor med tillhörande barn till kyrkis idag. I svinkall kyla vandrade vi tappra kämpar dit. Halsen gjorde ont av den kalla luften och Sara tappade sina ben på vägen på grund av de bitande 17 minusgraderna. Väl på plats vankades det julbord, får väl nästan erkänna att det var en smula därför jag följde med. Jag och Sara fann genast våra platser vid spisen, där stekte vi glatt prinskorv och allsköns köttbullar. Vi griljerade även en gris och gjorde grynost från kyrkkossans mjölk (detta var en liten överdrift för er tröga läsare). Åt så jag blev tjock och höll på att kräkas upp allting igen. Med kaffe på toppen och sedan promenad hem däckade jag som en säl i sängen och vilade bort lite av dagen.

I morgon bär det av upp på Storhogna igen för lite byggstäd. Och på söndag är det avsyn, själv..hur skall detta gå?

Kan även meddela att det är 24- respektive 27 minusgrader ute för tillfället. Brrr.

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, klart vi griljerade gris!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se