Gul lök.

Idag har jag ätit gul lök. Och inte bara ätit till maten (åt hemmagjord hamburgare idag) utan nu när jag kom hem från gärsgårds på kvällskvisten slängde jag i mig hur mycket som helst. På stående fot. Det halsades vatten sen kan jag lova.
Men gött är det. Sen visar tydligen forskning på att lök minskar risken för nio arter av cancer.
Sen har jag även hört att vitlök är bra mot förkylning, och jag som planerar att vara helt frisk till julafton torde nog behöva klämma i mig ett par stycken.

Natten som var kan vi säga var lite överjävlig, satt vaken i sängen mellan 04 och 05.30 för att jag hostade mindre om jag satt upp. Jag trodde sannerligen min sista stund var kommen.

Nu ska jag leta reda på en film att se, en vitlök att knapra och hoppas på en trevligt natt utan inslag av vakenhet.

Solong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se