Sorgligt.

Gjorde en ruskig upptäckt häromdagen. När jag var i Tyskland i helgen så fick jag en julpåse av Emelie, en sådan där påse med en chokladtomte i, en kleine schokolade weihnachtsmann som dom skulle kunna säga i Germany. I förrgår skulle jag sätta tänderna i den, åt upp halva och fick en ordentligt osund magont. Jag trodde att min sista stund var kommen, såg livet flyga förbi mitt inre i revy, fiolspel hördes och små tjocka änglar dansade strax ovanför min lekamen. Det vägrade gå över. Tog en ipren, samt litervis med vatten för att lindra den något obekväma åkomman. Lyckades tillslut få bukt med skiten. Är det något i tysk choklad jag måhända inte tål? Eller är det helt sonika så att man inte ska trycka i sig en halv på en gång? Nu har jag blivit rädd för godis, på riktigt. Tomten står fortfarande på mitt nattduksbord och glor ont på mig (i och för sig har han ganska lite att glo med eftersom jag ätit upp honom från midjan och uppåt). Den bara skriker `ÄT MIG!`. Men jag vägrar.

Så är det någon som möjligtvis är ute efter en halv chokladtomte så kan Ni kontakta mig genom att lämna en kommentar. Kan hämtas på plats eller skickas med Lantbrevbäraren (om du bor i närheten), annars använder jag mig av DHL. Obs! Tomtehalvan lämnas över i befintligt skick.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se