Jisses.

Milda makter vilken kyla Jämtland bjuder på idag, höll på att frysa ihjäl (seriöst) när jag var ute och satte i kupévärmaren nyss. Kung Bore har också sagt sitt och kastat ner massa snö, det kan jag dock tacka för, men de dolda isfläckarna kan ta sitt pick och pack.

Det har rullat på någolunda på arbeite idag, dagen gick fort och det spelades poker. Bara en vinst till mig, men jag lever fortfarande på dom femtio kronorna jag drog in förra veckan. Det är pokerfacet som gör´t, javisst.

Mamma tog bilen och Bettan och drog till stan på föreläsning, och i och med det är dagens middag automatiskt bestämt, nämligen korvan. Det ska bli festligt.

Tog hem ett poäng i min mentala mig mot mig tävling idag också, har helt tappat bort laddaren till kameran, och mitt batteri som är helt och hållet utan stret. Gaah. Tur att man har en snäll mor som lånar ut sin kamera. Och med det var dagen räddad och jag var belåten.

Undra när man ska ta sig till och skaffa eget boende då så man kan plocka bort att bråte ur garaget, lär nog ta ett tag, har liksom vant mig vid att vara sambo med föräldraskapet nu, och varför ändra på ett vinnande koncept?

Nej nu ska jag bejaka min träningslängtande sida och lägga upp ett träningsprogram, jajjemän, ni hörde rätt. Ellinor ska bli en motionär och styrketränande fd. slacker. Önskar bara att jag hade en parhäst som jag kunde tvinga med mig på det, tvåsamheten vinner ändå i längden. Känner redan hur träningsvärken börjar komma krypande. Huj.

Heders - Elle Pelle skrälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se