dämmsucker.



Ja då har man dammsugit då, inte så roligt eftersom det klirrade ovanligt lite i röret när jag for fram över golvet, kan mamma ha tjyvdammsugit mån tro? Mitt rum fick sig också en välbehövlig utrensning, funderade först om det verkligen var nödvändigt att städa. Fick användning av mina gamla matematikkunskaper, liggande stolen och gradskivan, det skulle ju faktiskt, om jag tar tillräckligt mycket sats, gå att lägga av världens hopp vid tröskeln och sen flyga över allt rat för att sedan landa i sängen. Kan dock bli en aning svårjobbat när jag ska ut sen. Nåväl, nu är det rent på golvet i allafall och tvättmaskinen snurrar i full kareta.

Konversation i bilen;

Empan (sjunger) - "Are we huuuman, or are we dancers..."
Jag - Är vi mänskliga eller dansare?
Empan - Japp, man kan inte vara både och.
Jag - Då är jag nog hellre mänsklig än dansare..
Empan - Hellre mänskig och fet än dansare och fit!

Konversation igår på stan;

Empan (sjunger som vanligt medan hon tittar på mamma) - "Du som tog mitt hjärta.."
Mamma (tittar förvånat tillbaka) - Gjorde jag?

Nåväl, nu ska jag sysselsätta mig med något annat, kan lätt bli långtråkigt att vara arbetslös nämligen. Leta fram skidorna kanske?

Väl mött.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se