tea for two.

Godmorgon kära vänner. Nu ska jag börja med att berätta något som Ni troligtvis kommer ramla av stolen när jag säger, jo, jag drack te igår. Det är sant. Sittandes i soffan nere på gärsgårds och tittandes på Empans kille Hasse Aro, in action på efterlyst blev jag skitsugen på te. Kokade mig en kopp och valde mellan massa olika teer, det kändes som att citron kunde vara en bra börja-dricka-te-smak, så den fick det bli. Klussade i lite honung också för att det skulle bli lite sötma på kalaset och vips hade jag för första gången tillrett mig en egen kopp te. Det smakade inte alls lika mycket ryggsvett denna gång som sist jag provade. Dock blev det på tok för mycket honung, jag som redan är så söt behöver inte så mycket, höhö.

Jag börjar befara att Empan blivit en sån där nyttig tränande människa, i morse hoppade hon glatt upp ur sängen, tog på sig sin nya tränings outfit och skuttade ner till träningscykeln, kom upp en halvtimme senare och hade cyklat i 25 minuter och skulle ner och cykla mer. sjuka ting. Jag var då tvungen att uttrycka den stolthet jag kände för det lilla livet. Tur att någon av oss har karaktär i allafall.

Katterna nere på gärsgårds växer så det knakar och är det någon som är intresserad av en liten kattunge är det bara att skriva en kommentar, av dom fyra små rackare som kom är än så länge en tingad. Det finns alltså tre små svarta sötingar kvar (en karl och två flickor). Även valpen lever rövare, men jag tror minsann att det har blivit lite mer pli på henne. Annars är det bara att kalla på Micke, i en Minja verses Micke fajt är det ingen tvekan om vem som vinner. Däremot när jag och Minjert är oense kan det gå hur som helst, efter en par tre femtio tillsägelser låter jag henne hållas. Dumt som fan.

Igår var jag, mamma, Erika, Empan och Micke in till stan och kollade på bio, Män som hatar kvinnor, riktigt bra film faktiskt. Grymt äcklig vissa stunder men i stora hela får den fem M (enligt den nya tabellen då man ger Mickesar).


Fem Micke av fem möjliga.

Nej nu ska jag fika lite med Empan.

/ Ellinor - hejdå.





Kommentarer
Postat av: Erika

Micke kommenterar; Vilken vacker bild!

2009-03-05 @ 10:34:04
Postat av: micke

hahahah du är rolig du elle pelle päron pung

2009-03-05 @ 14:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se