bingo.



Ikväll tog jag, Erika och lilla Leon numer kallad Bingo Berra opeln till nya vidder, nämligen Ytterhogdal i hopp om att vi skulle dra hem storvinsten som kvällen till ära låg på hela tio tusen pesetas. Det hela började illa med att vi blev lurade på pengar av bingotanten, hela tjugofem kronor snappade hon åt sig mitt framför mina ögon. Övervägde att stega tillbaka och ge den goda bingodamen en örfil. Men tänkte att jag kan allt gynna Ytterhogdals IK med mina surt förvärvade riksdaler. Vilket jag ångrar nu med tanke på den emotionella fadäs vi råkade ut för.

Det var en rad som spelades och jag satt beredd att tuta i fall jag eller bingoberras mjölkfabrik fick bingo. Efter många utrop utbriser Erika från baksätet; "Är det en rad?" varpå jag svarar att det är det. Följande sekund utbrister hon att jag ska tuta vilket jag gör. Kliver stolt ur bilen med mitt block när kontrollanten kommer. Tyvärr tutade vi dock ett nummer försent för vinsten räknades inte. Vilket hela Ytterhogdals bingoelit fick ta del av. Även att jag var tvungen att kliva ur bilen (som för att förvärra det hela stod på en väldigt öppen plats, utan bilar omkring) och visa att det faktiskt var jag. Då kände jag mig som en riktig bingo-rookie. Och vet ni vad jag gjorde? För att minska det pinsamma mellan mig och den unga kontrollanten skyllde jag allt på Leon, "vi har en bebis i bilen". Varför i helvete skulle det vara en ursäkt? Nåväl, nästa gång tar jag en annan bil.

På hemvägen kom guldspjutet med svärmor-blyfot i en hejdundrande fart. Sällan har någon i Rätans socken skådat en dam med sådan fart, det var knappt så man såg röken. Jag svär på att det enda som någonsin kommer synas efter blyfots framfart är nedslitet michelin i asfalten. Fru J-son kör nämligen snabbare än sin egen skugga.

Nog berättat om kvällens, en smula, pinsamma händelse.

/ Ellinor aka Brita Bingo - utskämd, omkörd och vinstlös.



Kommentarer
Postat av: Sara

Bättre lycka nästa gång! Jag tog mig inte iväg eftersom jag hade två barn hemma plus att sambon var på after work...

Postat av: Bingo

Tuta för sent - det känns igen :D



Lyckligtvis inget som händer när man spelar bingo på nätet, men å andra sidan är det stor skillnad i känsla mellan bilbingo och nätbingo...

2009-05-28 @ 00:00:09
URL: http://www.bingorama.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se