eine kleine färg.

Ska i afton få håret färgat av min syster (den äldre). I och med att den yngre systern aka. hårfrisörskan flydde landet har inget blivit gjort med mitt hår, det hänger därmed på hjässan och ser trött ut. Erkki frågade om hon skulle klippa mig. Det var ett lätt svar på den frågan. Sist hon klippte mig såg jag verkligen ut som stryk i huvudet. Även Camilla har vågat sig på mitt hår en gång, när vi bodde i Norge. Efter tre öl och massa blod (eftersom hon klippte sig själv i handen ett par gånger) såg jag ut som en blandning mellan Chewbacca och någon som man skulle kunna finna på Malmskillnadsgatan. Har därför en smula svårt för att släppa nya ´frisörer´ på mitt hår. Nåväl, Erkki ska i allafall få äran att färga mitt hår ikväll. Förhoppningsvis blir det superbra och ännu mer förhoppningsvis så blir det en skillnad från min numer lite brundassiga kalufs.

En sak som jag inte riktigt har förstått grejen med än, det är folk som skriver på facebook, redan nu, och önskar en god jul. Det är förihelvete inte ens december människor. Någon måtta får det vara. Även god jul sms har trillat in, visserligen lite halv skojigt, men som sagt, det är 25 dagar kvar.

Igår drack jag glögg och åt pepparkakor med Erkki och Micke. Jag har gått lite bakom ryggen på min egen princip att inte bruka julvaror innan december. Det var i allafall fantastiskt gott, pepparkakor med ädelost skulle jag lätt kunna äta ihjäl mig på.

Nu ska jag surfa på aftonbladet. solong.



Vi tillverkade även dessa konstverk. Likt två små energiska barn satt vi med tindrande ögon och tryckte fast nejlikorna i apelsinerna.
Erkkis kommentar under processen; "Jag känner mig så stark när jag gör det här".



Björnen chillade.



Från gårdagens glöggfest.


Kommentarer
Postat av: camilla

hahaha! filååt;)

2009-12-02 @ 15:58:36
Postat av: n

baah! vilken underbar blogg, ett rent nöje att läsa om alla gamla förebilder från astrid lindgrens magiska verk! :)

2012-03-08 @ 14:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se