Slut.

En epok har gått i graven. Ett företag har gått ur tiden. Idag 25/11 gick min forna arbetsplats ACB Laminat i konkurs. Övermakten ansåg tydligen att dom inte klarade att hålla huvudet ovanför vattenytan längre.. Således har jag inget jobb de två kommande veckorna. Jag måste medge att det var väldigt trist, jag hade ju sett fram emot att få förenas med resaren, förslutaren och den helige andes namn. Men tyvärr hann jag aldrig beträda stället en sista gång.

VD´n Hans Ederwall anser att det är IKEA´s fel, att dom inte kan betala ett anständigt pris för produkterna dom köper. Men enligt min mening så kunde dom gott ha skaffat sig lite mer kunder medan dom fortfarande hade sin "storhetstid". Speciellt när det har varit kärvt med samarbetet mellan ACB och IKEA. Nu är det lika bra att lägga ner hela Bergs kommun. För även om vi nu kommer ur denna lågkonjunktur levande så finns det tyvärr inga företag kvar då.

(URSÄKTA att all text är centrerad, men min dator är inte som den ska..)

En liten bild-kaskad;


Jag, Anna och Sophie väntar på lastning av picupen.


Kafferast uppe på trågen.
(N-ling, Robert, N´Annirs och P-joe).


N-ling lyckas med allt!


N´Annirs i egen hög person.


Robert och Aron leker.


Sophie bandade fast mitt ben.


Råttjäveln som satte hela Acb i skräck..jag var iaf rädd..


Snygg-glajjerna.


Present från Brunflo.


Vi plastar in Anna.


Robert torkar upp efter vårt vattenkrig.


Den fina skylten som jag och Anna gjorde.


Ibland lyckas jag också med saker..


Tripp - trapp - trull.


Inplastning av Ida och Sophie.


Jag och semaxen.


Sophie försöker sno min muffins.


Sophie blev trött och la sig i en pall.

Hejdå.




Kommentarer
Postat av: Sophie,

Det är banne mig så att jag fick en liten tår i ögat nu när jag kollade på bilderna. Man saknar det nog fasen mer än man tror..

2009-11-26 @ 06:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se