nalle.

Idag när jag väntade på att tvättmaskinen skulle bli klar där jag satt i min ensamhet nere i tvättstugan hittade jag en virkad sak. Ja, jag har faktiskt ingen aning om vad det föreställde, men med min mycket livliga fantasti fick jag det till att bli ett ben till en nalle. Det gav mig idéer.
Letade fram en virknål och lite garn, stoppade alltihop i en påse (från systembolaget, den äldre modellen) och begav mig över täckten ner till gärsgårds. Medan `Svenska hollywoodfruar` gick på tvn och kaffet kallnade i sin kopp virkade jag febrilt. Varv efter varv. På en timme blev det något som kan liknas vid en brun nalle med grå ränder. Nu fattas det bara att meka ihop fanskapet, stoppa han en smula och brodera dit såväl nos som ögon så att den lilla rackaren kan se någonting.



Nu kanske ni tror att jag besitter värsta virking-skillsen.
Och det gör jag också, stygga nallar är min specialité.
Förresten upptäckte jag nu att jag vänt hans vänsterarm fel på bilden, det kommer åtgärdas.


Kommentarer
Postat av: Sara

Fan, du e´duktig på mycket du!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se