uppdrag.

Uppdrag granskning (utan Janne Josefsson)

Fick ett uppdrag igår om att under dagen idag placera ett obestämt föremål i någons ficka på stan. En ganska simpel match tänkte jag till en början.
Funderingen kring vad det kunde tänkas bli för föremål tog form och jag bestämde mig rätt raskt för att det fick bli en penna, en Vemdalenpenna, närmare bestämt för att på så vis samtidigt göra reklam för den gudabenådade skidorten (även att jag i första utlägget insåg att jag skrivit skitort).
Nåväl. Under första halvan av dagen glömdes mitt uppdrag helt bort mellan vimmel och te-drickning. Efter att vi kommit ner på stan igen efter en timme på Commodia så mindes jag uppdraget och började apatiskt smida planer för sattyget i hjärnan.
Jag tror aldrig att Östersundsbornas jackfickor har varit mer uttittade, men jag tror heller aldrig att dessa ortsbor varit mer noga med att antingen köpa jackor med dragkedja, eller helt enkelt ha händerna i dom.
Sablar, tänkte jag och insåg att jag skulle misslyckas avsevärt. Vilket jag gjorde.

Nåväl. Jag känner mig minsann en smula dålig nu. Men förvisso har jag ju kvar pennan ;)

 

Godkänt?


Kommentarer
Postat av: Sophie.

Jag röstar ej godkänt! Du får en ny chans om du följer med på torsdag ;)

2009-10-27 @ 22:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se