Jobbish.

Har jobbat idag. Skulle egentligen ha följt med Mr. Allmighty på pass, men arbetslös och jävlig som man är så tar man ju det lilla man får. Blev väckt i morse av att min goda mor ringde, samt att Erika och Allmighty skrev sms. Kändes sådär bra att kliva upp klockan sju till texten: "Rise and shine" på displayen.
Vandrade till skogen med barnen idag och tittade lite på naturen. I övrigt har dagen gått ut på att rita teckningar och låtsasäta sandkakor, mumsar man tillräckligt mycket så skrattar barnen nästan ihjäl sig, jag lovar.

Dessa dagar då man jobbar på dagis är i princip det enda man ser på vägen utanför massa jägare. Karlar som åker förbi med knallorangea kepsar, fram och tillbaka. Rätta mig om jag har fel, men jag trodde man satt ute på pass, eventuellt går med hunden när man jagar älg. Så verkar dock inte fallet vara, dom åker omkring och ser upptagna ut i sina jeepar istället.

Jag har kommit på att mina inlägg blir mycket roligare när jag inte jobbar, har på något underligt vis mer att skriva om då.
Jaja, tänkte göra ett fotoinlägg lite senare, om jag hittar någon rolig att ta kort på vill säga.
I och för sig kommer Allmighty över på fika sen, han får bli mitt offer.

Nu går jag och dör. För det här blev ett trist inlägg. Adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se