Moosehunt.



Jani, nu är den här veckan över. Jaktveckan. Hemvändardagarna nummer ett (Forum kommer som stark tvåa). Otroligt mycket okändisar på byn tycker jag, och inte allra minst på Ica. Idag var det två älgjägare inne på affären som pratade om köttbullar. Då kan man inte (i allafall inte jag) låta bli att undra hur många älgar dom skjutit under jakten. Alltså inte bara för att dom skulle äta köttbullar, utan för att dom var jägare. Den andra tanken som kommer upp är vilket jaktlag dom måhända jagar i?! Min nyfikenhet driver mig nästan till att fråga..men bara nästan..

Det värsta som finns med älgjakten är dock att alla gamla jaktbilar plockas fram och dammas av. För den som är en smula nyfiken är det synnerligen jobbigt när man inte kan identifiera alla dessa bilar som far fram och åter. Kanske inte ett i-landsproblem, men ändock lite jobbigt.

Har i afton suttit och gått igenom alla i Klaxåsens jaktlag med föräldraskapet och min äldre syster samt svåger. Mycket intressant och roligt. Fick nästan alla rätt vid gissning vilka som var med i Skytteligans topp 5.

Min gode vän Allmighty sitter i skrivandets stund på panget och inmundigar med all säkerhet ölen. Han hade även två ståtherrar till bordet. Som en notis kan jag berätta att ingen av dessa var jägare. Grattis till honom som får vara med om alkoholens baksida i morgon när färden går bortemot Sundsvall och Birsta. Med mig som chaufför och en bakfull Allmighty kan vad som helst hända.

Nåväl. Nu ska jag ta och kolla igenom lite bilder och eventuellt lägga ut ett par stycken här. Om jag finner internetet snabbt och smidigt vill säga.

På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se