Oldies.

Här kommer några schyssta svar som damer och herrar sagt;

Vad är ett modem?

Ja, det tillhör datorn. Det är en form av turboaggregat. Man ökar en motors prestationsförmåga genom att sätta dit ett turboaggregat. Det är väl ungefär som ett modem. /Bror, 68 år.

 

Modem? Modem, modem...det är ett nära ord med den där lungsjukdomen. Jag har hört det där namnet modem, men jag kan inte säga.. /Oskar, 83 år.

 

Ett sätt att vara. /Greta, 90 år.

 

Vad är extacy?


Jag har hört om det men..Det måste vara något extra, något speciellt, extacy. /Ragnar, 85 år.

 

Det är inne i datan. Är det inte det? Ett dataord va? /Johannes, 73 år.

 

Jag har aldrig hört det, men jag kan gissa att det har med extas att göra. /Margareta, 73 år.

 

Ja, det är väl när man är duktig eller så. /Dagny, 78 år.

 

Vad är backpacka?

Man kan tänka sig att man lyfter upp den på ett flak eller nåt. En back med öl eller nåt. /Olle, 85 år.

 

Backpackers, det är ju såna där ryggsäcksfolk. De är som en egen ras. /Siv, 68 år.

 

Bakrus. /Helmer, 86 år.

 

Vad kan det vara för nån slags back? Kan det ha med sport att göra? Det är inte sådan back? För det är väl ingen back som man bär flaskor i heller..? Ja, kanske, ställa backar på varandra, drickabackar. Eller andra såna där backar som barn har sina leksaker i. De kan ju också ställas på varandra vad jag förstår. Det är det enda jag kan tänka mig. Det kan ju inte ha med backa att göra vad det gäller att köra bil. Det tror jag inte, för då skulle man väl ha hört det. /Bengt, 65 år.

 

Hoppar de eller? Är det någon gymnastik? /Aina, 104 år.

 

Ja, då packar man väl baklänges på nåt idiotiskt vis! Ett ord som jag aldrig hört. Det låter som nån dialekt. /Alice, 73 år.

 

Ja, jag har ju jobbat i emballagebranschen, men jag tror inte det är det det handlar om. Men jag kan väl säga att om du har en distributionskedja och du har ett sånt där påfyllnadsställ och du fyller på och packar bakifrån. Där skulle jag ha använt ordet. /Alvar, 75 år.

 

Är det inte en potatisback? Nej, det är inte någon som druckit och blivit backpackad efteråt?! Ungdomar säger att de är packade när de druckit, efteråt är man backpackad. /Amelie, 58 år.

 

Asfull! /Gösta, 83 år.

 

Vad är hångla?

Hångla, det är ju när man tjalar med en tjej. Alltså om man är heterosexuell, är man homofil så hånglar man ju med en annan gubbe. /Gustaf, 79 år.

 

Bära sig illa åt i en bil till exempel, i baksätet. /Gunnel, 65 år.

 

Jamen det är väl inget nytt! Hångla har vi gjort i alla tider, sedan barnsben och ända tills idag om det skulle vara så att det erbjuds ett tillfälle, men det är väl otroligt detta! Jag är ju inte så mycket ute och söker hångel, men jag skulle inte vara främmande om jag fick lite hångel, det skulle jag inte! Min man är död sedan sex år och det var ju tråkigt. Sedan dess har inget hångel blivit av! /Märta, 73 år.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se