Hälsokost.

Vart en smula hungrig såhär på kvällskvisten. Vart sjukt sugen på sushi. Men eftersom sushi ej fanns att tillgå tänkte jag breda mig en smörgås. Men vad gör jag? Jo, jag är hälsan själv och tar en tomat istället. Det är väldigt bra ingredienser i tomater, har jag hört.
Googlade såklart på ämnet och inser att gula tomater kan ätas av allergiker (jag) eftersom det är det röda ämnet i tomaten man inte tål. Sjukt bra information.

Då undrar ni kanske varför i helvete jag äter tomater om jag är allergisk mot dom? Jo, för det är så förbannat gott..och nyttigt som sagt..




Kommentarer
Postat av: Nellie

SV: Haha, ja. Men min bloggning har inte varit på topp sen min dator gick sönder. Jag kanske blir bättre på det. Vi får hoppas på det. :p.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se