Home.

Inte en endaste liten fjuttig dag under min tid i Rätans skola fick vi vara hemma för att det var för kallt. Har för mig att gränsen var 35 minus.
Varje morgon när det var svinkallt och termometern visade 35 minus eller lägre ringde jag till vaktmästaren i hopp om att få slippa åka till skolan. Nehejdå. Inte en enda gång var det lika kallt på andra sidan sjön, det var typ bara 28 där eller någon annan förhållandevis hög temperatur. Så man fick allt masa sig de tappra hundratalet meter till bussen och stå där och förfrysa sig in i själen.

Men idag, mina vänner, idag, fick ungdomarna på Rätans skola stanna hemma i sina hus.

Vad är trettiosju minus egentligen i den stora evigheten? Pfft. Inte ett dugg. haha.

Kommentarer
Postat av: Nellie

Samma sak för mig. Är det -35 eller lägre så är det ALLTID varmare i Rätan...

Postat av: It´s you and me baby ! - Tre tävlingar pågår i min blogg nu - delta :)

Mm kallt..

2010-02-24 @ 17:40:05
URL: http://itsyouandme.blogg.se/
Postat av: anapanda

haha jag gillar din header! lite såhär "tittaru på mig?"-stil (;



ha en bra kväll ♥

2010-02-24 @ 17:51:59
URL: http://anapanda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se