Ibland..

Ibland kan jag inte låta bli att bli en smula lycklig över att jag är den jag är. En glad och positiv människa. Jag försöker alltid se glädje och framgång i allt negativt och smutsigt som händer.

En vän sa till mig en gång att jag ler med hela kroppen när jag är glad, och inte bara med munnen. Det tycker jag var mycket fint sagt.

(Gud, så jag glorifierar mig själv..).

Så jag drar den välanvända frasen; "Don´t worry, be happy". För vad än för skit som händer, så kommer det alltid något positivt ur det med. Och jag lovar, att om Du ler mot människor..så ler dom tillbaka!




Vad glad över livet, för det ger dig chansen att älska, att arbeta, att leka och att titta på stjärnorna.
Att vara nöjd över dina ägodelar.
Att inte förakta någonting förutom falskhet och elakhet.
Att inte vara rädd för någonting förutom feghet.
Att bli styrd av dina bra sidor hellre än dina dåliga.
Att inte eftertrakta något som är någon annans, förutom dennes godhet.
Att inte tänka på dina fiender, utan oftare på dina vänner.


Kommentarer
Postat av: Siv Jonsson-Öst

Mycket klokt sagt ! Tänk om alla var lika positiva:)

2010-06-24 @ 22:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se