Arbeit och hårfärg.

Idag klockan fyra inställde jag mig på jobbet för att avverka fem timmar. En härligt kort arbetsdag enligt mig..och fort som ett skott gick kvällen..men så arbetade jag med Erkki också. Ett bra team är vi minsann.
Nu när jag kom till gärsgårds fick jag genast jobb i händerna igen, nämligen hårfärgning..men det är mig ett kärt besvär att göra vänner och släkt vackra. Så nu sitter både Erkki och Kauga med färg i håret som väntar på att få sköjas ur. När ska en annan få tummen ur och köpa hårfärg då? Vill ju inte gå runt å se ut som en amöba i huvudet längre än nödvändigt!

Förövrigt så blåser förändringens vind genom hemmen jag lever i. Hemma har vi som sagt tapetserat om i köket och vidare planer gällande möblering och övrig tapetsering diskuteras flitigt.
Här nere på gärsgårds, där jag ofta bedriver min tid, har tv-rummet gjorts om. Väggarna har blivit beklädda med snyggare tapeter, en vägg har även klätts med vit träpanel, fint så det förslår. Dessutom har vitrinskåpet i furu målats om i en vit färg, superfint! Ska försöka ta lite bilder och lägga ut så ni får se hur fint det blev överallt!

Annars händer inte så mycket, på måndag börjar jag skolan. Ska bli jätteroligt. Kauga frågade om jag köpt några nya kläder inför skolstarten, men så har icke blivit fallet..dock har jag inhandlat ett nytt pennfodral och nya pennor samt ett par kollegieblock, så jag är förberedd in i minsta detalj..nästan. Bara en bok jag inte riktigt har koll på än.

Snart är det lördag också och den årliga kräftskivan ska gå av stapeln. Trevliga tider minsann. Och inte nog med det så bjuds det upp till spontandans på norsgården på kvällen. The Relatives spelar och vi ska slå klackarna i taket. Najs. Hoppas det kommer mycket folk.

Nää, nu säger jag som Niklas Strömstedt; "Synt, slakt, hårdrocksmakt!".

Hejdå.

Kommentarer
Postat av: Sara

Det är dax för mitt hår också! =) Du får börja ta betalt som svartjobbande kalufsfärgare!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se