Hej gott folk.

Det har gått om sig sedan sist kan man väl säga, är inte lika förbannat på min blåsa i dag för att tala klarspråk. Fick som jag ville ut en kur penicillin som har knarkats några dagar! Dock återkommer symptomen lite lätt stundtals, men bättre är det minsann! Som blivande sjuksköterska kan jag berätta att man aldrig ska sluta mitt i en kur, trots att man känner sig bra, för då är det lätt att symptomen återkommer, så nu vet ni det också.

Nåväl, var inne i staden och tentade i klinisk mikrobiologi igår, skrev så pennan blödde och pappret nästan gick sönder. Det gick bra med andra ord! Hoppas nu på samma snilleblixtar nästa vecka när det är dags för tenta i farmakologi och läkemedelsräkning.

Var in till stan idag igen en sväng, på medicindirekt, för att ta första sprutan av hepatit B vaccinet, kom fram till att man lär se ut som en sönderstucket sprutluder innan dessa år är slut. Nålar hit och kanyler dit, och i senare terminer ska vi även få sticka varandra..huuu..tur att jag gillar nålar!

Funderar på om jag ska laga till lite middag, tänkte egentligen vänta tills karln kom hem från skruvinga, men det verkar dröja en hel stund till, så jag tror jag börjar. Ska bli intressant och se om jag fixar att slänga ihop fjäskfilé ala Erkki med mögelostsås..lyckas jag kan ni räkna med ett bildinlägg under kvällen, ska försöka det bästa jag kan att få till det bra!

Nej, laga mat var det ja, får se om jag återkommer något under kvällninga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se