Goder afton.

Hejsan alla människor. Jag sitter i min säng och förfasas över allt elände på jorden..eller nej, det gör jag inte..jag väntar på att klockan ska bli tolv så gratulationerna kan börja strömma in. Jag är nämligen inte som andra människor, som förfasas över åldern (JO, jag har jämnåriga kompisar som gör det!). Jag älskar att fylla år! I morgon ska det bakas smörgåstårta och hoppas att det kommer några små förskrämda gäster.

En diskussion tidigare i afton gick ut på att man inte kommit så långt i livet trots att man är "så gammal". Men vafan, jag har börjat fundera..hur många av de runt omkring mig har tagit sig så mycket längre? Nä precis! Och på frågan om hur / varför jag bor hemma hos mina föräldrar när jag är 25 (som vissa tydligen stör sig på) är svaret ganska enkelt. Eftersom jag inte har ett jobb så känns det bättre att bo hemma. Jag flyttar inte "bara för att" och sen inte klarar av att betala hyran eller handla mat. Jag vill inte gå på socialbidrag. Jag flyttade hemifrån när jag var 15 år och flyttade tillbaka hit när jag var 23, när jag slutade på Acb. Så jag har faktiskt inte alltid bott hemma.

Nåväl, nu orkar jag inte skriva något mer om dylika ting. Stör sig människor på det så är det deras problem.

Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se