Tjena mittbena!

Hej edra gamla reevar (rävar). Vad händer? Själv sitter jag i sänga och dricker cider..vilket kanske egentligen är en rejäl överdrift eftersom det endast är alkoholfri pärondryck jag tömmer i min strupe. Göttans.

Dagen till ära har jag och mora mi besökt Sveg. Hade besiktningstid i möranst, klockan 10.10 närmare bestämt. Bilen var i perfekt skick förutom den lilla petitessen att det är världens spricka i vindrutan..den blev med andra ord underkänd..dock behövde jag inte ombesikta den. Härliga tider minsann.
Besökte även Dollar, Ica och lite andra små butiker när vi ändå var i storstan. Mamma kom även på att vi skulle ta en tripp in på Hermanssons färg och kolla på tapeter..så nu är vi sex fina tapetrullar rikare till priset av 240 pix, ett riktigt kap! Har även rotat igenom gamla gömmor här hemma och hittat tapet som ska kläs på väggarna i köket. Roligt att ändra om lite.

Har gjort klart dagens matematikuppgifter också. Ska skicka in dem i morgon eftersom jag inte ids greja med scannern nu. Kan dock meddela att jag denna gång struntade i att göra uppgiften som kunde ge MVG på grund av att den var på tok för avancerad för mitt trötta hövve.

Har även besökt vävstugan i afton tillsammans med mamma och Leon..vi talade och fikade. Damerna blev väldans förtjust i att den lille körven var med, den lille körven var dock mest förtjust i vaniljsåsen som tillhörde äppelpajen. När vi skulle gå skickade han slängpussar till damerna som var kvar, ett mycket kärleksfullt barn!

Förresten fyllde den lille Knödeln 2 år i lördags, det firades såklart med Barbapappa-tårta och presenter av alla dess slag..presenter som han vägrade dela med sig av..ingen annan fick låna hans nya leksaker.
När vi (Jag, Björn, Empan och Perra) skulle inhandla en present så hade Björn krav på att det skulle vara någonting stort som lät mycket..det blev tillslut en Blixten McQueen elbil. Det var uppskattat.

Nåväl, nu vet ni lite om vad som hänt sen sistens. Är en smula trött så det blir nog tusan att sova snart..har inte tagit igen mig än sen jag vaknade för tidigt i söndags. haha.

Färväll fölke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se