Helgen i sin helhet.

For till Rätan i fredags eftermiddag för att sedan styra kosan upp till Huskey i Vemdalen för lite bowling tillsammans med vinlotteridamerna. Jag vann ingenting och var åter i Rätan klockan 21, tacka vet jag tidiga kvällar alltså!
Skulle kika på movie med Empan lite senare, men vi somnade nog som stockar ganska direkt.
 
På lördag morgon vart det uppstigning och utvandring på prommenad, traskade 4,2 kilometer med den isande vinden i kinderna innan det var dags att knalla hem och lösa melodikrysset tillsammans med Empan och Eldeman. Grötfrulle och sedan bar det iväg upp till Böle på julmässa. Mysigt värre med glögg och grejer. Lite shoppning vart det också, lingonglögg för 40:-, hemstöpta ljus för samma pris och en löpare på auktion, även den för 40 riksdaler. Najs.
 
Hem igen och innan bror min for utomlands så fick jag ett fint ett skrivbord av honom. Ibland tänker jag inte så noga innan jag tackar ja till saker, för det var av modell större och jag hade egentligen ingenstans att ställa det. Hittills har det stått isärplockat framför min säng i Rätan, kivandes om golvet med en byrå, ett nattduksbord, en stol och en hylla..på ungefärliga sex kvadrat. Det har inte känts helt optimalt att man inte kunnat kliva på golvet så i lördags tog jag saken i egna händer och kånkade ut byrån till ett annat rum och skruvade ihop skrivbordet, ack så bra det blev! Har tyvärr ingen bild att bjuda på, men det ska väl kanske kunna ordnas.
 
Ner på gärsgårds och äta smörgåstårta. Björnen bytte däck på bil´n min och sedan bar det av till norsgårn för att laga julmat inför jultallriken. Ca 70 personer kom, men försvann lika snabbt. 8 inlösta på puben. Kan ju inte direkt säga att man arbetade sig trött där i inträdesdisken.
 
Igår tog adventinga överhanden i Svensta så jag ställde mig och strök dukar och gardiner i vild förtvivlan (hatar att stryka gardiner för dom blir ju aldrig släta) och hängde upp. Placerade sedan ut tomte, julstjärna och adventsstakar på väl uttänkta ställen tillsammans med Björne..och fint blev det minsann!
 
Sedan lagade Björnen middag, ytterlårsrulle av älg vart helstekt med skivade pärer, tomater, haricot vertes och bacon (som egentligen skulle slingras runt haricoterna) och åh så gott det blev! Han ställde även till med att göra en jättegod gryta på fransyska, så det blev massa matlådor inför veckan minsann.
 
Till kvälla drack vi lingonglögg och kollade på `30 grader i februari`. 
 
Det var det. Tråkigt, men sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se