Kaffe.

Sitter med kaffekoppen i handen och försöker tänka. Försöker förstå vad min kära föreläsardam kan vilja ha ut av frågan; "Hur kan en person i kris bemötas enligt den kognitiva teorin. Och hur kan makt, kultur och genus ha betydelse?". Känns ungefär som mount everest. Har dock fem dagar till på mig att klura ut ett mycket bra svar så jag hoppas att självaste Piaget kommer nederstigen till mig inom snar framtid där han, över en kåpa konjak, berättar för mig det bästa möjliga svaret som garanterat ger ett stort A.

Fick betyget på den där helvetesrapporten igår också, vi fick komplettering..det förstod vi ju nästan att vi skulle få. På´t igen bara och hoppas på att vi förstår vad det är vi ska förändra.

Annars lever livet som det brukar, stannade över i stan hos lilla Sophie i måndags, det var längesen och mycket trevligt, hon lös som en sol och band en krans till mig av ängsblom och viol..eller nej, det gjorde hon inte, men hon var glad. 
Vaknade dock på tisdagen med en mindre trevlig förkylning, igen, så nu är återigen pappersrullen min näsas närmaste vän.

Har funderingar om jag ska ta en sväng till dollar och kolla lite, kanske köpa lite disksvampar eller dylikt, men det kanske får bli i morgon istället.
Nej, nu ska jag nog slå mig ner i soffan och förkovra mig i teoriernas förlovade värld.

Tack å tack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se