Hejhå.

Hejsan alla människor.
Nu är jag hemma igen, eller i allafall i mitt andra hem i Svenstavik, ska alldeles strax pallra iväg mig själv till affären för att handla ingredienser till dagens middag som troligtvis blir fisksoppa, gött!

Har haft föreläsning mellan 8.30 och 12..fast nu ljög jag faktiskt, för jag och mitt kompani beslöt oss för att dra vid 11 då sömnen var nära och tristessen var ett faktum. Förstår verkligen inte hur någon kan göra ett ämne så fruuuuuktansvärt trist, det enda roliga med föreläsningen var att Hanna på bänken bakom förde noggrann statistik på hur ofta läraren sa `Så att säga`..när vi gick hade hon klämt ur sig det 23 gånger, stabilt!

Har börjat läsa lite i boken jag fick med posten häromdagen; `Utvecklingspsykologiska teorier`, faktiskt så är den inte så svårläst och nu när jag är inne på Freuds teorier så är den faktiskt till och med en smula underhållande! Dock känns det som att jag tar lärarnas råd och "lär känna" boken genom innehållsförteckningen istället för att läsa hela..kändes en gnutta tungt att plöja igenom 450 sidor med teorier från gamla människor.

Appropå ingenting så måste jag skryta lite om min termosmugg, den är förbannat bra! Gjorde iordning kaffe i den i morse (8.15) när jag kom på skolan och det har hållt sig varmt ända tills nu, perfekt för mig som gillar att smutta på kaffet länge. Tack Empis för den!

Funderar på om jag ska ägna mig åt boken någon timme till innan det är dags att börja stöka till med middagen..ja så får det minsann bli!

Hejpåetta!



Kommentarer
Postat av: Emelie

Hihi, glad jag blir =)

2012-01-18 @ 15:44:44
Postat av: Sara

En korrigering gällande "så att säga" är att läraren sagt det 35 (!!) ggr när vi gick... 23 var kl 10:06!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se