Besök på Frösö Zoo.

Vi var ju som tidigare skrivet på Frösö zoo i lördags och hälsade på djuren och eftersom minneskortet till kameran plötsligt blivit samarbetsvilligt så bjuder jag på massa bilder;



Kragbjörn. Erkki ville hemskt gärna gå ner och krama en av dem, men vi stoppade henne i sista sekunden.



Vi kastade ner lite mat till dem som man kunde köpa breddma.



Älgen som inte verkade tycka om mig..eller människor i allmänhet kanske.



Påväg att spränga stängslet och ha ihjäl mig.



Leons kompis. Eftersom han somliga dagar tror att han är ett lejon.



Tigern strök som en katt runt het gröt.



De små dingosarna som såg så gulliga ut. Men ack så skenet bedrar.



En liten finspets..eller?!



I mitt nästa liv ska jag bli hyena, för de är så snygga.



Hönapöna i det gröna.



Tydligen vit påfågel. Vart den var vit någonstans förtäljer icke historien.



På den afrikanska steppen träffade vi på dessa coolingar. Elandantiloper.



Zebran tyckte att det vart långrandigt när vi kollade på hen.



Sen hittade vi den här käcka killen. En wattussi.



Dovhjortarna.



De vita lurviga söt-vargarna.



Leons plucks. Fotograf: Han själv.



Getabockarna.



Hungriga.



Tagga ner!



Emelie träffade en härlig man.



Leon tyckte vissa djur var lite läskig så han ville gärna "sitta" i vagnen.



"Heeej ståcher, har ni sitt alpackan?".



Alpackan, jag gissar att den heter Sigbritt.



Nåt djur.



Jakarna chillar.



Snygg.



Leon fotograferar sin gode moster.



Den andre mostern.



Och hans mor.



Kamelen.



Lite halvtussig sådär.



Den här polarn var lagomt girig efter mat. Helt gälen.



Och Emelie gödda honom som den feeder hon är.



Lodjuret Göran..kanske han heter.



Ett oidentifierat djur som befann sig med hästarna..jag gissar på Åsna.



Den här lille killen såg ut att ha en kraftig infektion i rövpartiet.



Ett par fyra stycken.



Innan jag kom på vad dessa hette alltså..dingo? berlingo? pelikano? Flamingo var det ju!



En fallabella.



En ringsvansad lemur. De är också tämligen snygga.



Inne på en sten fann vi en sköldpadda..han hette inte Skalman.



En tockeran sengångare, tvåtåig tydligen. Sover 20 timmar per dygn..ungefär som Empan.



Ormen Hedda.



Dvärgsilkesapan Ulla.



Silkesapan Ulf.



Skäggagamen Roger.



Den här killen hängde mest runt och käkade banan.



Ganska snygg orm ändå.



Liten snusk-orm.



Alltid lika kul!



Leon tog sig ett par karusellturer, bland annat denna.



Sen var det dags för cirkus. Leon väntade nyfiket på att föreställningen skulle börja.



I väntans tider.



Leon gillar detaljer när han fotograferar.



Tjingtjong idag står det still i mitt huvud..jonglering heter det!



Dimitri. Jag fick en blomma av honom. Det var pinsamt..men kul..vart lite kär i han faktiskt.



Emelies flört Edvard.


Nuså tog det slut.

(Namnen är fingerade, djuren på fotona heter egentligen något annat. /Bullen).



Kommentarer
Postat av: Sara

Hahaha!!!! Ni ser ut att ha haft en intressant dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se