Fikadag.

Har haft en sann fikadag idag. Eller kanske besökardag ligger närmare sanningen även om jag har fikat mest överallt jag varit idag.
Började dagen med en kopp kaffe hemma, fortsatte ner till Sara för en kaffe till, vidare till Marika för mer kaffe, en sväng förbi på Marias caferia, där det dock blev Trocadero och avslutade fikadagen med kaffe hos Monica på Långsillremon. En mycket trevlig dag får jag lov att säga, det tyckte Leon också, han ropade "Kör tillbaka" hela vägen hem till dörren.

I morgon är det ännu en dag och troligtvis/förhoppningsvis blir det inte lika mycket fika då (man blir så rund av alla bullar). Ska till Svensta och den lille karln, som jag inte sett skymten av på fem dagar, och leva rövare.

Förövrigt så har grannarna någon form av party utanför. Något Ukrainskt samkvämskalas antar jag, för dom låter inte så mycket..inte idag i allafall..ibland spelar dom musik för både kung och fosterland. Idag är det bara någon som pratar, det låter dock som han är belägen strax utanför mitt fönster..kanske måste kika ut och se om han har dormat av i rabatten.

Tjoflöjt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se