Måndag.

Måndag och varken jobb eller skola, men visst finns det andra sätt att bedriva tiden på. Åkte på affären i möranst och satte igång att baka bullar, medan de jäste första gången bakade jag syltkakor och medan de jäste andra gången stoppade jag i en maskin med tvätt och begav mig ut på en promenad (kort kanske, men väl en promenad).

Nu är kakorna i frysen och bullarna ligger och kallnar, tanken är att jag ska ta mig en till promenad alldeles strax, eventuellt i elljusspåret eftersom det ligger så lägligt just utanför dörra..synd bara att det är så förbaskat blött.


De fulaste kakorna som världen har skådat, men förhoppningsvis är de goda.



De snyggaste bullarna världen skådat.


Svar till mora mi: Japp, det var jag som gjorde pajen igår, efter recept dock. Och ja, jag kan hjälpa dig att baka kakor, imorgon kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se