Blodtryck.

Dukade som ni kanske såg upp med alla böcker i sängen, men det vart inte mycket läst innan jag kom på att vi även har examination i puls och blodtryck..med baktanken att repetera mina kunskaper drog jag till Rätan och Sara för att ha en försökskanin. Lånade blodtrycksmanchett och stetoskop och satte igång..jag befarade till en början att Sara egentligen var död eftersom hennes puls var nästintill obefintlig och hennes övertryck låg på under 60..tills vi konstaterade att manchetten har sett bättre dagar och därför kasserades!
I allafall så lyckades jag få till både ett palpatoriskt och ett auskultatoriskt tryck både en och två gånger.
Efter prövningen drog vi till Maria för att få oss något i huvudet, gött som vanlen!
Nu sitter vi här igen på våra arslen och har just fått till våra scheman inför praktiken, det var en nöt vill jag lova, men nu tror jag att det ska stämma med tider och allt.
Senare idag vet jag inte vad det blir, antagligen blir det att plugga lite mer injektioner, venprovtagning och kateterisering innan det är dags att knalla iväg på vinlotteri klockan 19.
Hejdå folket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se