Valborg.

Efter att ha suttit hela dagen med rapporten igår begav jag mig tillbaka till Svensta för lite pilsner. Solen sken från en trevlig himmel och ölen flödade. Grillen tändes så småningom och det anslöt ett par stycken till.
Tyvärr var inte grillkolen som fanns att tillgå av bästa kvalitet så den blev till aska nästan på en gång, alla hade druckit och ingen var i stånd till att handla mer grillkol, men som vanligt är inte herr Rådström rådlös så han hämtade helt sonika motorsågen och sågade isär balkongtrappen och lade i grillen. Man tager vad man haver med andra ord. Vet dock inte om grannarna var så imponerade över att det sågades, tur det är bara valborg en gång om året.

Resten av kvällen spenderades i det Rådströmska köket där diverse ämnen avhandlades, groggvirket tog slut så det blev till att späda spriten med juice..vilket inte verkar ha varit alltför populärt då jag hällde ut inte mindre än 4 halvdruckna juicegroggar idag. Upptäckte även att det inte bara var i vasken det var uthällt grogg utan även under bordet, najs!

Annars var det en trevlig valborg som avslutades i sisådär 04 draget inatt. Idag har jag mått som en prinsessa, något trött, men ändock prima. Har tilloch med varit och ätit söndagsmiddag på skicenter tillsammans med korven och hans föräldraskap. Tack för det sällskapet!

Nu ska jag gå till köket, jag har ett golv att skura!


Kommentarer
Postat av: Mamma Di

Då slog Ni oss med ca 1/2 timme!

2012-05-02 @ 08:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se