Åter.

Då var man åter på skolan efter långhelgen. Vi har börjat en ny kurs, vårdpedagogik, i vilken vi ska göra en himla massa saker..bland annat ska vi utifrån några stöttande fakta ge liv åt en 55-årig herre med downs syndrom, kan bli roligt att se hur det utvecklas.
 
Hämtade ut läkemedelstentan idag som vi gjorde för tre veckor sedan, 19 rätt av 20 och jag är supernöjd. Antagligen var den sista bortfallande poängen ett slarvfel, har inte kollat så noga, men man kan ju inte vara bäst jämt, haha.
 
Nu väntar alldeles strax lite mat och sedan föreläsningen "Pedagogik i sjuksköterskans arbete", kan bli intressant då vi har en väldigt bra föreläsare.
 
Annars på min fritid har jag faktiskt läst en bok, ingen kurslitteratur, utan en vanlig hederlig arbetarbok. Sankta psyko heter den och är skriven av Johan Theorin, han skriver väldigt bra och boken är spännande från sida ett, rekommenderar folk och fä att läsa den.
 
Nu inväntar jag mitt andra lunchsällskap som kommer vilken sekund som helst, då blir det krubb och sen blir det en herrans massa minuter innan vi börjar föreläsningen igen 14.30.
 
Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se