Godkväller.

Sitter här i min ensamhet och väntar på att mr. Björn ska komma hem från arbetet, idag ska han bjudas på de underskönaste pärbullar frysen kan uppbåda. Själv tänkte jag äta soppan från igår, vore ju synd om den förfardes när den är så himmelskt god.
 
Har tillbringat dagen på skolan, kändes som en jäkligt onödig dag om jag får säga det själv..först föreläsningen `Familjefokuserad omvårdnad` där föreläsaren talade väldigt entonigt och stod blixt still hela tiden, inte ens en liten rast fick vi. Som jag sa efteråt, hon kunde gått in i föreläsningssalen och sagt: "Tänk på familjen när ni vårdar patienter"..känns som att det var ungefär det jag fick ut av föreläsningen.
Efter lunch hade vi föreläsningen `Egenvård` med en föreläsare på länk från Canada, dom hittar då på!
Och eftersom båda föreläsarna höll sig exakt till åhörarkopiorna som vi får efteråt så kändes det bara verkligt onödigt, men så kan det vara ibland, jag åt ju en god matlåda i allafall.
 
Hade tänkt att åka till Rätan idag, men det får bli i morgon bitti istället då jag kom på att jag hade massa saker här i Svenstet som jag ska ha med mig dit.
Snart är det förresten helg igen, fredag i morgon, sen är det helg ända tills på tisdag. Och lite av en slapparkurs får jag nog medge att vi har nu faktiskt, i allafall om man jämför med den förra där man satt dag som natt nästan och pluggade. Nåja, man ska inte ropa hej, jag har minsann en rapport att skriva under denna kurs, vilket brukar kunna bli lite klurigt. Dessutom är det två veckor kvar innan vi får veta betygen på stortentan vi gjorde i fredags, låter som att de flesta är rätt körda på den faktiskt.
 
Jaja, nu ska jag värma på lite suppen. Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se