Irritationsmoment.

Gamlingar och annat löst folk säger dag ut och dag in att ungdomar nu för tiden är så oförskämda..de kan inte hälsa på gamla människor, ingen respekt alls har de.
Jo ja tackar ja, härom morgonen när jag som bäst travade genom elljusspåret ner till bussen stötte jag på tre stavgående pensionärer..jag hejdade glatt på dem, men vad får jag tillbaka, inte så mycket som en blick ens! Och de hörde mig, det kan jag sätta mitt huvud på!
Så nu tycker jag att vi vänder på pannkakan och säger som så; Gamlingar är så himla oförskämda, kan inte hälsa på en trevlig ungdom i stavspåret. MEN, det är långt ifrån alla äldre som inte hälsar så som dessa inte gjorde..men jag drar inte alla under samma kam, som de har en benägenhet att göra när de pratar om ungdomar som att alla vore likdana.
 
Idag när vi skulle åka bussen hem från skolan så kliver det efter ett tag på en tjock tant som pustande och frustande går, nästan i sidled, genom gången och säger högt och ljudligt: "Å alla sitter en och en på sätena, HERREGUD". Jaha? Vad ska vi göra då? Klämma ihop oss så att hon kan få sitta själv på sin trinda rumpa?! Då är ju hon samma kålsupare själv som inte vill sitta bredvid någon..men det är klart, flertalet av resenärerna var ju ungdomar så det är väl klart att det ska klagas!
Jag hade i allafall mitt på det torra som satt bredvid Stålis.
Extra tjocka tanter i extra fula röda jackor kunde väl ta bilen om det är så illa!
 
TACK!

Kommentarer
Postat av: mamma di

sitt medans Du kan när du blir gammal får du allt stå! Puss! Jag skulle inte vilja att någon ungdom reste sig för mig för jag är ju inte ett dugg äldre än dom! tycker jag iaf.

Svar: Nä, å grejen är ju den att det fanns ju säten, men hon ville väl tydligen sitta själv..som hon klagade på att alla andra gjorde. Hemska dam.
Elliiicious

2012-10-08 @ 12:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se