Åter till brottsplatsen.

Nu är jag tillbaka en stund igen, har varit lite frånvarande pga lite olika anledningar, men nu kommer jag igen..tillsammans med hösten..förhopningsvis!
 
Livet rullar på i väldigt snabbt tempo, hinner knappt gå och lägga mig på söndagkväll innan det är fredag morgon. Förvisso går ju helgerna lika snabbt och det är ju lite sämre.
 
På skolan går det ganska klockrent för tillfället vill jag nog säga, hade en tenta i läkemedelshantring igår och om man ska tro på känslan jag fick efter den så vet jag varken ut eller in. Som jag skrev till min käre far, jag vet att uträkningarna av talen är rätt, men om jag satt rätt siffra på rätt plats var en annan femma. Får hoppas att det går vägen, annars är det faktiskt inte hela världen med omtenta heller..i allafall så länge jag klarar nästa tenta i Medicin, kirurgi och geriatrik som går av stapeln den 12 oktober (håll tummen för mig då).
 
Som synes (läses?) så går dagarna och kvällarna mest åt att plugga, förutom när jag fuskar och kollar på tv istället, men det brukar i allafall kunna bli några timmars hemmaplugg varje dag. Känns som att jag försummar massa andra saker som borde göras och människor man vill träffa, men jag hoppas att dom/ni har överseende och att ni håller ut tills jag går i pension så kan vi umgås då..om jag har tid vill säga, det är jäktigt att vara pensionär har jag hört.
 
En faslig huvudvärk har jag dragit på mig också, nästintill varje dag belägrar den mitt huvud vilket inte är speciellt kul. Jag har börjat att smått fundera på om det kan vara spänningar i ryggen som gör att huvudet värker? Har ju en rygg som trilskas å det jävligaste just nu också, kul att låta som en hyppo när man blott är 26 år. Men det är faktiskt sant..jag har ont. (Om någon undrar så är det mest troligt inte pga ögonen jag har ont i huvudet eftersom jag var på koll hos optiker i somras).
Jag har i allafall smort in ryggen med aloevera-kräm nu så det har blivit lite bättre.
 
Jaha, vad ska jag tala om nu då? Jo snart är det jul, jag stod faktiskt nyss och funderade på julklappar, sjukt tidigt, jag vet, men de kommer i allafall inte bli inhandlade förän tidigast tre dagar innan julafton..om jag känner mig själv rätt..och jag känner mig själv rätt väl vid det här laget.
 
Jaja, nu ska jag ta mig i kragen och steka lite bacon till mina supergoda pärbullar som jag (läs Findus) har kokat ihop.
 
Adjöken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se