Analys.

Idag ska vi vara seriösa. Vi ska analysera.
Har kollat på flertalet barnprogram idag med min gode systerson Leon. Endast i analyserande syfte då förstås.

Jag har en fråga. Var inte barnprogrammen mycket fräsigare och tuffare när en annan var ung? Typ `Ika i rutan`, `Från a till ö`, `Pippi Pelikan` eller för att inte tala om `Stoppa duvan`.

Det första programmet som analyserades på djupet var `Specialagenten Oso`.
Hur i hela fridens liljor har han fått en så fet titel som specialagent när han är så förbenat korkad? Har ni sett programmet eller? Antingen är han blåst eller så gör han sig bara dummare än vad han är. Den jävla björnen.
Och den där fruktansvärda låten som spelas innan han ska ut på sitt uppdrag; "tre stycken steeeeeg, måste man haaaaa, tre stycken steeeeeg, det är så braaaaa" eller vad fan dom nu sjunger. Och inte nog med det så spelas låten igen efter att uppdraget är slutfört, denna gång extra länge. Barnen som ser detta lär ju få men för livet.






Sen har vi då `Små Einsteins`.
Än en gång har vi ett barnprogram med otroligt lite intellekt i. Dom små tecknade figurerna sitter och klappar händerna och uppmanar tittar-barnen att göra samma sak för att lösa problemen som de ställs inför. Tror dom verkligen att barn som är gamla nog att förstå vad dom säger inte genomskådar att det är fejk? Inte fan går dom runt och tror att det är dom som fått deras lilla fula flygplan att lyfta (jag hoppas inte dom tror det åtminstone). Dessutom får dom inga poäng för sången heller, dom sjunger ju skitirriterande. Huvva.






Om jag måste nämna ett barnprogram som är bra nuför tiden så säger jag `Musses klubbhus`. Dom har i allafall en väl genomtänkt låt mitt i, den är tung om något. "Tipp topp, tipp topp, tipp, tippeti topp".


På grund av internetproblem får ni ha överseende med att bilden på Musses Klubbhus uteblir..

Kommentarer
Postat av: Madde

SV: O-M-G Du är omänsklig människa! KOM OCH SMINKA MIG OM MORGONEN!!!! hahaha

Postat av: HedmarK

Det tragiska är ju att jag vet vad det är för skitprogram du pratar om... Har tvingats se både ett och tjugo program när man hälsat på brorsdottern... Musses klubbhus är ju också VÄLDIGT intelligent... misska musska...?? WHAT!?

2010-02-28 @ 01:41:51
URL: http://toruven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se