Föusbox.

Återigen det här med facebook. I hate it. Nä, det var starka ord, men jag tycker mindre om det. Hela facebook alltså. Tycker att dom har tagit det en nivå lite för långt. Startsidan är numera fylld med massa klipp som jag inte har någon jävla lust i hela världen att se, hur roliga de än må vara.
Mellan dessa meningslösa klipp är det en stor hope med människor som tydligen har bestämt sig för att belägra varenda gruppjävel. Dessutom är det mest bara töntiga grupper också, okej att man kanske gillar att ligga sked, men måste man gå med i en gruppjävel för det? Mår man bättre av att hela vänskapskretsen och några till vet om det?! Vad händer sedan när man gått med i denna Gudsförgätna grupp? Håller man diskussioner i deras samtalsforum huruvida man gillar att "vara" den stora eller lilla skeden? För det är verkligen det enda jag kan komma på att man kan diskutera i en grupp med dylikt namn, vad finns annars att prata om liksom?

I början gick jag med i varenda facebook-grupp som jag blev inbjuden till; "Alla vi som gillar makaroner som är kokta i vatten, jomen det gillar ju jag, klart jag ska gå med" eller "Jaha, alla vi som tycker att asfalt ser gott ut, jojatackar, fler än jag som gillar det alltså".

Numer går jag bara med i grupper som jag verkligen känner att jag har en relation till. Typ om någon liten vän startat en grupp och bjuder in en, eller om man personligen är förknippad med vad gruppen står för (eller om jag kan få ut något av den). Så snälla, bjud inte in mig i någon meningslös gruppjävel där enda målet är att visa för halva världen att jag är jordens största fan av Billys panpizza (jag är tyvärr bara nordens största), eller vad det nu månde vara.

Punkt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se