Om jag bara orkade.

Om jag bara orkade skulle jag plöja igenom Tv-tablån och se alla bra och allmänbildande program. Jag skulle sticka en massa. Virka mormorsrutorna till filten. Jag skulle plöja igenom alla kurslitteratur, gammal som ny, pärm till pärm. Jag skulle plocka fram alla scrapbook-grejer och göra något av det. Jag skulle ta fram mitt block och rita. Jag skulle gå igenom alla bilder jag har på den externa hårddisken och rensa bort all skit. Jag skulle gått ut i skogen och plockat ungefär hundra liter lingon och svamp. Jag skulle ha promenerat dag ut och dag in. Jag skulle ha lagt in mina jeans i garderoben istället för att lägga dom på stolen. Jag skulle ha strukit min skjorta innan jag tog på mig den. Jag skulle ha rensat igenom alla kläder och gett bort en massa. Jag skulle ha bakat en god´n kaka. Om jag bara orkade..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se