Smal eller tjock?

Okej, nu ska jag ta upp ett något tabubelagt ämne här. Det vill säga det här med att vara smal eller tjock.

Överviktiga människor klagar på sin vikt, det är okej. Det är upp till dom och det får dom väl göra för mig. Men så fort en "smal" person klagar, då jävlar i mig tar det hus i fucking helvete. "Du ska inte säga något som är så smal" har man fått höra både en och två gånger. Jaaaa, men tänk för att det förhåller sig på det här viset, för kanske 2-3 år sedan så vägde jag 10 (!) kilo mindre än vad jag gör idag. Jag trivdes med den vikten. Jag ska inte säga att jag vantrivs nu heller, men jag hade inte tackat nej till att väga lika mycket som då.
Så för att vara mig, Ellinor, så kan väl jag vara tjock..eller?!
När jag räknar min BMI är jag inte tjock, när jag står bredvid en överviktig person, är jag inte tjock. Men om man jämnför hur jag har sett ut förut, så är jag..större i allafall.
Så varför får inte jag klaga på min putmage?

Det finns ju till och med människor som är pinnsmala som vill väga mer. Men då får dom sig minsann en dagsedel. "Klaga inte på att du är för smal". Men alltså, det finns faktiskt dom som har problem med att gå UPP i vikt också. Har ni tänkt på det?

Detta inlägg är inte menat som något påhopp till någon, bara en reflektion över hur puckat det kan vara ibland.

Tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Katta

Det är oftast egoister som klagar förstår du.... och avundsjuka människor!!



Hahaha den gick till så och mina tår pratade jag lovar! ;) kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se