Långt gånget.

Jag ska sluta äta pepparkakor. Jag ska sluta äta köttbullar. Jag ska även sluta äta eller dricka kotletter, korv, bruna bönor, bullar, gulashsoppa, chokladbollar, biskvier, kockosnötter, svamp , soya, brunsås, kyckling, coca cola och all annan mat eller dryck som är brun..för det kan vara stötande..
 
Svenskarna är fruktansvärt duktiga på att anpassa sig, vi vågar ju inte göra annat..vi är ju så fruktansvärt rädd att Sverige annars ska ses som ett främlingsfientligt land. Jag har väldigt svårt att tro att afrikanerna eller indierna eller invånarna från något annat land slutar äta och dricka ris, ägg och mjölk med mera för att det kan vara stötande för svenskarna. No way. Men så har jag även fruktansvärt svårt att tro att de som är mörkhyade tar illa upp av att det äts pepparkakor också, det är som sagt svenskarna som har fått för sig något.
 
Jag tror inte i min vildaste fantasi att det överhuvudtaget är någon som tänkt på att det äts pepparkakor på julen och att dom är bruna, men så kommer någon på det, och tar bort dem för att det som sagt kan vara stötande..vad som egentligen är konstigt i hela historien är ju att genom att de plockar bort de bruna pepparkakorna, pepparkakssången och pepparkaksgubbarna belyser att det finns en skillnad mellan ljus- och mörkhyade.
 
Och att man inte hissar svenska flaggan eller sjunger nationalsången på skolor tänker jag inte ens diskutera.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se